Some new renders

Please post finished works here.
Locked
artattak
Posts: 283
Joined: Thu May 26, 2011 6:23 pm

Some new renders

Post by artattak »

Modeling, texturing and render LW 11 + kray 2.4.
About 10 minute time renders in 2600x1733 images reduced to 1024 x 767
Attachments
Zoom photoshop + dof pro plugin
Zoom photoshop + dof pro plugin
stodio
stodio
room_002
room_002
room_001
room_001
User avatar
Janusz Biela
Posts: 3265
Joined: Mon Mar 13, 2006 10:39 am
Location: Finland
Contact:

Re: Some new renders

Post by Janusz Biela »

looks very good. Good time render - You have still space - 10 min for this resolution seams for me to fast...or maybe you have Dual Xeon? (I would like to see RAW render :wink: )
artattak
Posts: 283
Joined: Thu May 26, 2011 6:23 pm

Re: Some new renders

Post by artattak »

Procesor i7 3,2 ghz, 12 GB ram, Aliasing low quality, jakość światła 4-6. Scena jest bardzo prosta 1 światło oraz 2 panele lumi. Foto na białym tle to przeróbka Pana studyjnej sceny. Dodałem jedno światło i troszkę poprzestawiałem ton maping. Oryginalne rendery mam w formacie PNG. Po niedzieli wrzucę je do posta. Teraz piszę z domu i nie mam dostępu do tych plików.
Ps. Nie wie Pan jak posuwają się prace nad kray 3, czy zostanie zaimplementowana obsługa GPU podczas renderingu oraz czy update kraya z 2.4 do 3 będzie darmowy i co najważniejsze kiedy można się spodziewać zakończenia prac.
User avatar
Janusz Biela
Posts: 3265
Joined: Mon Mar 13, 2006 10:39 am
Location: Finland
Contact:

Re: Some new renders

Post by Janusz Biela »

artattak wrote:Procesor i7 3,2 ghz, 12 GB ram, Aliasing low quality, jakość światła 4-6. Scena jest bardzo prosta 1 światło oraz 2 panele lumi. Foto na białym tle to przeróbka Pana studyjnej sceny. Dodałem jedno światło i troszkę poprzestawiałem ton maping. Oryginalne rendery mam w formacie PNG. Po niedzieli wrzucę je do posta. Teraz piszę z domu i nie mam dostępu do tych plików.
Ps. Nie wie Pan jak posuwają się prace nad kray 3, czy zostanie zaimplementowana obsługa GPU podczas renderingu oraz czy update kraya z 2.4 do 3 będzie darmowy i co najważniejsze kiedy można się spodziewać zakończenia prac.
Ok dzieki. No wlasnie ten AA nie jest za szybki w K2.x co jest wina samplingu GI ktory pozera wiekszosc mocy CPU przy liczeniu sampli. Dlatego K3 ma nowy silnik (co spowoduje automatycznie szybszy AA) + niedlugo nowy AA sampling...to juz bedzie naprawde szybko!
Jakosc swiatla 4-6 to za duzo. Super ustawienia to juz 2-4...wiecej nie ma sensu (mowie o Area Lights)
Sugeruje nie uzywac Paneli Lumi.
Sugeruje nie zmieniac tone mapingu - ten co jest w Studio to najlepsze co da sie ustawic. Gamma z domieszka Exponential (to dla zrownawazenia przepalonych swiatel). W sumie chyba zrezygnuje zupelnie z Exponential - zbyt mocno ingeruje w kolory i swiatlo, wiec bedzie tylko Gamma na poziomie 1.6-2.0.

GPU bedzie jako hybryda z CPU (czyli w tym samy czasie scena bedzie liczona przez CPU i GPU) ale do tego jeszcze sporo czasu bo jest wiele innych wazniejszych rzeczy do zrobienia.
Nie mam narazie zadnych informacji o upgrade jeszcze. K3 to zupelnie nowy produkt, kompletnie przepisany kod.
Mysle za za ok 1-3 miesiace bedzie beta (zostalo juz niewiele do podlaczenia)
potem beda testy na powaznie - ale to bedzie szybko dlatego ze Grzegorz ma poukladane wszystko w kodzie jak w Szwajcarskim zegarku lacznie z budowa modulowa. Mysle ze pod koniec roku bedzie K3 gotowe...to trudno ocenic. Moze byc tak ze nawet duzo szybciej. W kazdym razie jest juz z gorki.

PS
Gratulacje za render! Naprawde niezle.
artattak
Posts: 283
Joined: Thu May 26, 2011 6:23 pm

Re: Some new renders

Post by artattak »

O dzięki za odpowiedż i ciepłe słowa na temat moich renderów.
Ale do rzeczy. Ustawienie światła erea na 2-4 daje mi widoczne stopniowane cienie. Po prostu widać kilka progów cienia, szczególnie widoczne w przypadku gdy obiekt rzucający cień znajduje się stosunkowo daleko od powierzchni na którą rzuca cień.
Co do nie używania paneli lumi. Kombinowałem jak koń pod górkę jak doświetlić scenę np. pokój i jedno okno. Nie umiem sobie z tym poradzić po prostu mam zbyt wielki kontrast miedzy światłem przy oknie a światłem wewnątrz pokoju. Przypuszczam że zna Pan jakiś trick skoro zalecił mi nie używanie paneli lumi. A ten trick z wielką chęcią bym poznał. Po za tym małe pionowe panele znakomicie odbijają się we wszelkiego rodzaju chromach czy wazonach z parametrem reflect.
Co do renderingu GPU + CPU to czekam bo czasy renderów mogą się zmniejszyć o ponad połowę a to by było coś. Mam w planach stacje della z dwoma xeon i5 a to w połączeniu z obliczeniami GPU dało by znakomite czasy i nie trzeba by było tracić czasu na urywaniu sekund tylko zapodało by się HIGH i gotowe.
Nie wiem czy Pan wie ale EPIC twórcy unreal engine udostępniaja za 20 $ swój silnik renderujący w real timie. W przypadku prostych scen można uzyskać znakomite efekty w czasie rzeczywistym. Tutaj można zobaczyć efekty jakie można uzyskać http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM a tutaj link do stronki https://www.unrealengine.com/
User avatar
Janusz Biela
Posts: 3265
Joined: Mon Mar 13, 2006 10:39 am
Location: Finland
Contact:

Re: Some new renders

Post by Janusz Biela »

To jest najtrudniejsza rzecz w renderach: ustawienie swiatel. Jak zle dobierzesz sile, wielkosc, kolor, pozycje to napewno bedzie zle.
Generalnie nalezy dzialac delikatnie ze swiatlami. Jak dasz "latarke" za oknem to zawsze beda mocne cienie w pokojach dlatego ze nie oswietlisz sceny tylko jednym swiatlem. Dlatego musi byc Physky z efektem Slonca (te fotony od Slonca tez maja jakis wplyw na ilosc swiatla w interiorach) potem Area Light w oknach w srodku pomieszczenia - nie nalezy dawac ich na zewnatrz! dlatego ze fotony musza policzyc jeszcze framugi okien a wiec cienie od nich) i ewentualnie jakis zrodlo swiatla w srodku (dodatkowe okno, lampa albo fake z sufitu).
Ja preferuje Area Lights dlatego ze daja czyste fotony. Lumi powoduja wiele bledow w foton mapie i potem jest to ciezko wygladzic. Lumi stosuje tylko dla malych zrodel swiatla np: jakies podswietlanie na scianie czy podswietlanie schodow dlatego ze area sa tylko symulowane pod Kray (mozna to zauwazyc jak Area Light jest blisko sciany - szum. Jest to zwiazane z trudnoscia tone mapingu w tych miejscach. W k3 nie ma juz tego problemu , wiec tak naprawde bedzie mozna zapomniec o Lumi, pozatym w K3 Area Light bedzie sie liczyc szybciej)

Tutaj jedna ze scen testowych:
test
artattak
Posts: 283
Joined: Thu May 26, 2011 6:23 pm

Re: Some new renders

Post by artattak »

Dzieki za scenę. Poeksperymentuję z tymi ustawieniami.
I na koniec jeszcze jedno pytanko. Czy w ustawieniach kraya jest parametr który odpowiada za ilość odbijania sie fotonu. Znaczy ile razy foton odbija sie od powiezchni zanim przestanie być obliczany.
Czy może odbija sie tyle razy ile wynosi limit fotonow ?
User avatar
Janusz Biela
Posts: 3265
Joined: Mon Mar 13, 2006 10:39 am
Location: Finland
Contact:

Re: Some new renders

Post by Janusz Biela »

artattak wrote:Dzieki za scenę. Poeksperymentuję z tymi ustawieniami.
I na koniec jeszcze jedno pytanko. Czy w ustawieniach kraya jest parametr który odpowiada za ilość odbijania sie fotonu. Znaczy ile razy foton odbija sie od powiezchni zanim przestanie być obliczany.
Czy może odbija sie tyle razy ile wynosi limit fotonow ?
You can add limit in Kray command line:

Code: Select all

recurse 10
switch engine to 10 bounce lights and override LW setup.
For interiors minimum recurse 12
For exteriors the same but if you want use Path Tracing the maximum value should be 5 (PT calculation is strongly connected with recurse amount - more recurse - longer time render. For Final Gathering it doesn`t matter so is no difference between 10 and 50. Also amount of photons to calculate in Final Gathering is much, much smaller then Path Tracing, because FG is interpolated method)
Attachments
sc_004.png
Locked